Nu är det dags igen

Nu har vi börjat spåna idéer för arbetsplatsens vikt- och hälsoklubb.
Alla ska börja med att skriva ner personliga mål och förhållningsorder och sedan peppar vi varandra utifrån det. Man kör vilken metod man vill, men man ska infinna sig en gång/vecka för vägning/diskussion.

Några av mina punkter var:
- inte äta godis/fikabröd på vardagar
- göra och ta med mig nyttiga matlådor till jobbet
- träna minst 2 ggr/vecka

Målen:
- komma i jeanshögen som ligger i garderoben och hånskrattar åt mig!
- få en gladare mage
- få mer energi
- slippa köpa nya sommarkläder för att jag inte kommer i de jag har

Och allt detta ska såklart, om jag sköter mig, leda till viktminskning.

Så, det här kanske kan gå?
Är ni med och pappar?

Kommentarer
Postat av: sandra

jag är med och peppar stenhårt! go!

har tom varit ute på hurtig promenad idag :D

2010-04-14 @ 19:20:26
Postat av: Ann-Sofie

Låter ju jättebra! Peppar från Uppsala eller snart från Gbg... Kram

2010-04-16 @ 11:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback