Prayer for the weekend. Bra skiva? Ja, jag tror det...

Tänk att en sån liten sak som en skiva på hallmattan kan få en att bli helt lycklig.
Igår när jag kom hem så låg The Ark's nya skiva just där och väntade på mig. Hurra!
Jag lyssnade snabbt igenom skivan en gång och var uppriktigt sagt ganska besviken! Var den inte bättre än så här?
Jag tryckte på repeat och gav den en chans till. Lite bättre nu. Tredje gången började texterna fastna och då hände plötsligt någonting! Jag kommer på mig själv med att digga i takt, nynna med i texterna och jag gillar det!
Vissa låtar är såklart bättre än andra, men jag är säker på att skivan kommer växa ytterligare med några fler lyssningar.
Jag har redan favoriter. 80-talsdängan All I want is you, kaxiga Death to the martyrs får mig att le och gospelliknande Gimme love vägrar lämna mitt huvud.
Nu väntar jag bara på att få se och höra detta live. Tills dess ska jag lyssna lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback