Superhjältinna? Jag? Näe... bara upptränad brandexpert

Var med om en spännande(?) sak i fredags natt. Vaknade 04:19 av ett förbannat tjutande i huset. Låg ett tag och irriterade mig på det innan jag kom på att det kanske var en brandvarnare! Efter ett tag smög jag ut i trapphuset för att höra var ljudet kom ifrån eftersom ingen verkade göra något åt det. Det luktade rök i trapphuset! Shit.
Hör att det kommer från grannen och gläntar på hans brevinkast. Det lyser i hallen och är helt rökig! Jag ringer på. Ingen reaktion. Springer in och ringer 112 för första gången i mitt liv.
Förklarar vad som hänt och försöker larma grannarna som vägrar reagera.
Sen öppnar killen dörren och säger att han somnat ifrån en kastrull. Kl halv fem på natten! Hela hans lägenhet är full med rök som väller ut i trapphuset. Brandkåren kommer (jag känner dem såklart), rökdykarna kommer, hela trapphuset är fullt av liv och DÅ öppnar andra grannen dörren!
Tur att det inte brann hos mig, för då hade jag varit död nu eftersom ingen jävel i huset reagerade på ett brandlarm som ekar i trapphuset och att nån ringer på deras dörrar.
Och apropå han med kastrullen. Hur fan sover man igenom ett larm som lyckades väcka grannen!? Helt otroligt.
Pappa brandmannen var iaf omåttligt stolt som ni förstår. :)

Annars har jag bara spenderat helgen med mina systrar. Var till stan igår i solen och köpte en jättesnygg kortärmad lång omlott-tröja i svart. Jag ser nästan smal ut. Hehe
Nån belöning ska man väl ha för sitt slit...



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback