Biblioteksorkester

Imorgon kommer att bli en väldigt intressant dag.
Min chef jobbar sista dagen hos oss imorgon, och hon har pratat länge, på skoj, om att vi ska starta nån slags blockflöjtsorkester här på jobbet (hon spelar altblockflöjt).
Nu har vi kommit på att imorgon ska vi spela för henne, så i tisdags kväll var jag nere i källaren och letade på min vita plastblockflöjt som jag inte spelat på sen lågstadiet och började öva in "Vem kan segla förutan vind?".
Det var inte helt lätt, för jag var aldrig nåt proffs på noter, så jag fick lära mig alla noter och grepp igen, men till slut gav jag upp boken och lärde mig den utantill, utan noter. Det var lättare.
Iaf, så är det ju inte alla som spelar blockflöjt. Ann-Sofie spelar klarinett (och det lär låta vidrigt ihop med blockflöjt), och jag spelar ju egentligen hellre altblockflöjt. Ikväll ska jag hämta altflöjten hos Kristina och det är alltså meningen att jag, i natt, ska lära mig att spela på den igen. Grannarna kommer älska mig.
Det kommer att låta rent förjävligt imorgon, men det bjuder vi på. Janne ska kompa på maraccas. :)
Jag ska försöka få nån att filma lite med min mobil så att ni kan få titta (och lyssna) på spektaklet senare. Om ni vågar.
Jag vet ju exakt hur det kommer att gå. Jag kommer att börja fnittra så att jag inte kan spela. Precis som när jag och Anna-Karin spelade på musikskolan. Äsch, det blir nog kul.

Kommentarer
Postat av: Anonym

me ´n jag har ju inget kort! *s*
lycka till med orkestern! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback