Fem skivor i resten av livet?

Idag är det väldigt trögt ska jag säga. Vaknade imorse av väckarklockan. Trodde jag. För när jag hade legat där bra länge och försökt vakna till liv så kollade jag på klockan, och då var den bara kvart i sju. Så jag tillät mig själv att slå ihop ögonen i tjugo minuter till tills jag vaknade av klockan på riktigt. Orkade dock inte gå upp förrän halv åtta iaf, så det blev lite bråttom...
Prideveckan börjar nog komma ifatt mig nu. Hoppas att det går över under dagen.
Tog en promenad med Sandra igår iaf. En inte så snabb och inte så lång promenad, men det räckte. Blir lite hårdare tag idag. Måste komma igång igen.

Idag fyller min fantastiska lilla systerson Olle 1 år! Grattis till honom. ♥

Igår skulle jag försöka välja ut fem skivor och fem böcker som jag inte skulle kunna leva utan. Ni vet, om man bara fick ta med sig dem och inga andra, och det är det enda man får lyssna på och läsa i resten av sitt liv. Vad skulle ni välja? Jag gick igenom skivsamlingen och bokhyllan och blev bara mer och mer irriterad, för jag kan inte leva så. Bara tanken är helt sjuk. Fem skivor. Fem!? Jag skulle dö.
När jag väl kom fram till att det var omöjligt så var jag inte alls överraskad.

Jag valde 10 låtar istället:


The Ark- Vendelay
Lars Winnerbäck- Vänner
Lars Winnerbäck- Där elden falnar (men fortfarande glöder)
Peter LeMarc- Little Willie John
Brainpool- Some days are made for smoking
Kristofer Åström- Mr Bojangles
Marit Bergman- I will always be your soldier
Anna Ternheim- Tribute to Linn
Oasis- Don't look back in anger
Space Age Baby Jane- No one here gets out alive

Tveksamt om jag skulle kunna leva med de här låtarna i resten av mitt liv, men som tur är så lär jag ju inte behöva det, så...
Skulle jag valt 10 låtar att lyssna på det närmaste året skulle vi haft en helt annan lista, men det här är låtar som följt mig genom livet.

Böckerna får bli ett senare problem. Eventuellt så kommer jag inte att kunna göra en sån lista. Vi får se...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback