Varje slant hon inte slängt har varit en onödig besparing?

Men hallå, det skulle ju bli sol idag hade jag tänkt. Jag har ju badkläder med mig och tänkte fly undan jobbet efter lunch. Vädret tyckte tydligen annorlunda.

Idag fick vi våra biljetter till Kreta. Nu känns det "på riktigt". Sofia ringer mig ibland och talar om hur lång tid det är kvar. Jag vet inte om hon bara är ivrig, eller om hon tror att jag verkligen kan låta bli att hålla koll på sånt. Jag har stenkoll. 3 veckor och en dag kvar. :)

Jag har kommit på att jag måste bli lite mer noga med mina pengar. Jag är verkligen "kung i baren" på mer än ett sätt. Jag blir helt galen när jag får pengar. Beställer saker, shoppar, köper god mat och unnar mig saker. Problemet är att innan fakturan kommer så har jag ju glömt bort att de ska betalas också.
Häromveckan var jag på min favoritsida inreda.com och hittade en sparbössa föreställande smurfkungen som jag bara inte kunde låta bli att beställa.
Kolla hur söt han är:

image88

Och mycket riktigt kom det också en fin faktura sen. Men det var det värt. Jag vill spara alla mynt nu. Jag försöker intala mig att det var en ekonomisk investering för mitt framtida sparande. Ehh...
Böcker är nog annars min stora pengafälla. Jag läser en hel del på engelska, och då blir det till att beställa, och så har jag ju inget tålamod. Eftersom jag jobbar på ett bibliotek så borde jag ju inte behöva köpa böcker, men jag orkar verkligen inte vänta. Om jag hittar en bok som verkar bra, så vill jag läsa den nu! nu! nu! Inte om två veckor...
Men ok, jags ka verkligen försöka skärpa mig. Har några höstprojekt som kräver pengar.
Tv-bänk, bärbar dator och tapeter till vardagsrummet.
Men först är det Kreta, och där tänker jag verkligen vara kung i baren.

Kommentarer
Postat av: hanna

Mia; ett tips!! knata in på www.kalimera.se
och gå in under fliken "Till Grekland 2007". Lägg in er resa där och ni får en nedräknare med dagar, timmar, minuter och sekunder. Tills planet lyfter. Lätt berondeframkallande att kika in där hela tiden :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback