Mer jul, ge mig...

Idag hade vi premiär på vår sagolek med tema: julen.
Det var pepparkakor, julmust, snö, julpyssel, granar och lackade julklappar.
Nu längtar jag.
En vecka kvar, en vecka kvar, en vecka kvar...

Helgen blev extra lång eftersom jag var ledig i torsdags och fredags.
Jag hann baka saffransskorpor, mandelmusslor, sirapskakor, schackrutor, vaniljhorn och brysselkex.
Hann också släpa ner julgranen från vinden och klä den i silvriga kulor och glitter i överflöd.
Tog det faktiskt lugnt också. Läste böcker och låg i badkaret tills jag såg ut som ett stort russin.
I lödags hade jag underbart fika-besök och alla kakorna försvann i ett nafs.
Magnus stannade kvar och utmanade mig på "Vem där?". Jag fick såklart stryk. Han är omöjlig att vinna över. Tjurig? Vem? Jag? Näe...


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag säger bara Joe och Claire...
Har din ansiktsbehåring? Är din mörkhårig?
Har din rosetter?

Du har Bill!!

2007-12-17 @ 20:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback