Det mörker du ser, gör att stjärnorna märks lite mer

Usch, vilken värdelös helg jag har haft. Var lite hängig i torsdags redan, men skulle ju ändå vara duktig och gå och träna arslet av mig (bokstavligt talat) på step-up. Blev ju inte friskare av det direkt, men är man envis, så får man skylla sig själv. Jag vet.
Var slö i fredags, lite piggare i lördags (passade på att träffa familjen och leka med de ursöta syskonbarnen), men igår bestod min enda ansträngning av att jag flyttade mig från sängen till soffan, med täcket och kudden i fast grepp.
Läste ut Guldkompassen för typ 4:e gången, kollade på dåliga tv-repriser och skrattade ännu en gång mig igenom lördagens pinsamma melodifestival.
Pratade med Jocke. Vi skulle ha setts den här helgen, men vi var båda sjuka, så det blev inget. Jag börjar på Jocke-abstinens. Jo, det händer ibland. Jag lovar. ;)
Apropå ingenting så lyssnade jag på Winnerbäcks "Vänner" imorse. Det var alldeles för länge sen. Fantastisk text, och så stråkarna... ja, ni kan bara förstå om ni lyssnar på den. 

För du
såg mer än min fåfängs gitarr
Du slet av en dräkt av en narr
och lät mina bjällror få falla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback