Det är lätt att hålla käften, men svårare att säga som det är

Sitter på jobbet och fryser som vanligt. Jag är så trött på att frysa nu. Men jag vill ändå ha kvar vintern lite till.
Idag är det tisdag, vilket betyder att jag ska vara lite hurtig med step-up. Har fått med halva jobbet snart. :)
På torsdag ska vi åka pulka igen! Eller bob. Jag har hämtat min gamla. Shit, vad fort det gick! Och jag gjorde såklart världens vurpa mitt i backen. Landade på axeln. Den mår inte så bra än...

Sen har jag en lång skön helg framför mig. Är ledig på fredag så då åker jag till Stockholm. Ska spendera fredagen med Magnus (jippie!), och sen ska jag träffa Fredrick och Christer på lördag och söndag. Vi ska antagligen bara ta det lugnt. Det passar mig fint. Jag behöver varva ner lite. Ett besök på Chokladkoppen i gamla stan har iaf Fredrick lovat mig, så det ska jag se till att det blir.

Läste Jeanettes blogg och började fundera på det där med att vara sig själv och våga öppna sig för folk utan att vara rädd för att vara "fel". Jag är sjukt dålig på det. Att prata med folk alltså. Jag är bäst på att snacka en massa (det vet ni ju) men inte lika bra på att PRATA. Alltså verkligen prata. Jag är istället väldigt bra på att slingra mig för att ingen ska få veta hur jag egentligen mår eller känner. Men jag har faktiskt börjat bli lite bättre nu. Och vill ni veta nåt så får ni väl fråga rakt ut och inte ge er förrän jag svarat. Det kan fungera. Eller inte.

Som sagt, "Det är lätt att hålla käften, men svårare att säga som det är".

-Winnerbäck, vem annars? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback