Nyår- inte så glammigt som alla vill ha det

Nyår blev alltså lugn utan glammiga fester för min del.
Istället fann jag mig själv sittandes hos mina föräldrar med mina systrar och syskonbarn ätandes tacos.
Kvällen förflöt (konstigt ord. Finns det verkligen?) med kortspel och det nyinhandlade spelet Hjärnkoll som jag och mamma köpte före jul. Vi tog oss igenom olika världar efter att ha köpt färdmedel som t.ex. isbjörnar och rymdraketer, klarade utmaningar och svarade på gåtor. Jag vann såklart inte. Typiskt. :)

När 12-slaget äntligen kom så hade ungefär 90 % av min familj redan gått hem, och jag och pappa stod ensamma ute på gatan och kollade på fyrverkerierna. Mamma stod på trappan och frös. :)

Så är det liksom. Jag pratade med en del andra människor efteråt, och de hade haft det ungefär likadant. En lugn, skön nyårsnatt. Jag är helnöjd.

Och nu är jag tillbaka i verkligheten...

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej vännen=)!

Ville bara titta på din mysiga blogg:D!

kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback