Nu blommar det!

Man börjar redan tidigt på våren. Letar fram dahlia-knölarna ur de mörka gömmorna och låter dem komma ut i ljuset. Man planerar var man ska ha dem och vad man ska ha på resten av balkongen. Sen planterar man dem och så måste man vänta. Länge.
Jag gillar väntandet. I vanliga fall hatar jag ju att vänta, men här händer det nåt under tiden. Små skott tittar upp och blir till långa skott som man måste hålla uppe med blompinnar.
Till slut blommar det, och jag bara älskar det. Ett par av dahliorna är inte riktigt där ännu, men det kommer.
Att sitta där ute och läsa eller äta gör mig lugn. Att plocka vissna blommor, vattna och spruta såpvatten på lössen är roligt. Jag behöver en trädgård.

image58

image59

image60

Läste förresten ut Harry Potter igår. Ska jag säga hur det slutar? Hehe. Hon (Rowling) lyckades iaf få ihop slutet och man fick en massa svar på saker som man inte visste att man ville veta, och en massa andra svar som man väntat på att få. Ibland hade jag gissat rätt, och ibland inte. Den var bra iaf. Helt klart ett värdigt slut på serien. Mer än så säger jag inte, för då får jag en torped skickad efter mig. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback