Veckans utmaning

Ok, nu har jag följt i Sandras spår och registrerat mig på svt:s Toppform. Alltså, jag ska inte vara med i programmet, men man kan via mail få utmaningar och kostråd.
Eftersom Sandra skrev in sig innan vi började bli så här bra med stavgången, så hamnade jag på en högre nivå än henne, vilket betyder att när hon ska gå snabbt på intervallträningen, så ska jag jogga! Hahahahahahhaha, jag kan knappt sluta skratta. Jogga? Jag? Jag kommer att dö.
Min intervallträning innehåller dessutom sit-ups. Kan jag byta program med sandra, kanske? Hon orkar ju jogga.

Första veckan ska tydligen se ut så här:

Veckoprogram:

Dag 1:
30 min promenad

Dag 2:
Vila

Dag 3:
30 min intervall*

Dag 4:
Vila

Dag 5:
30 min promenad

Dag 6:
30 min jogging

Dag 7:
45 min promenad

* Två minuter jogging/lunk, två minuter snabb promenad

Allt utom joggingen är ju ok. 30 minuters promenad är ju bara hälften av vad vi brukar gå. Jaja, det blir nog bra.
Om sex veckor ska jag märka en avsevärd skillnad står det. Ska bli spännande...


Kommentarer
Postat av: Hanna

TACK! Efter läst din blogg tog jag efter dej och Sandra. Härmade rakt av. Snodde hämningslöst ideén. Och anmälde mej på Toppforms sida. Ser fram emot träningschemat! :)
Tack för tipsen och keep up the great work! Kanske vi ses på Motionsbanan i Hallsta en vacker dag?

2007-07-26 @ 18:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback