Året var 1988...

Det är år 1988. Tre småtjejer i 7-8 årsåldern sitter någonstans på skolgården, eller nej, vänta, de sitter säkert inne. Det har nog inte hunnit bli vårvärme ute än.
En av tjejerna (jag) har just fått sitt livs första "Mina vänner"-bok i födelsedagspresent och ska nu se till att alla i klassen skriver i den. De viktigaste är såklart tjejerna som är med mig nu. Anna-Karin och Jeanette, men det finns en till som är viktig. Magnus. Den sötaste killen i klassen.
Tjejerna sätter igång att skriva omedelbart. De funderar och tänker på vad som egentligen är deras favoritmat, och vems namn man ska skriva på "person jag beundrar"?
På min kan man läsa följande:


image34

Ja, jag var ett stort Orup-fan när jag var liten. "Regn hos mig" var den bästa låten jag hört, om som alla andra små giriga ungar så ville jag såklart bli miljonär när jag fick önska mig vad jag ville. Just nu skulle jag nog önska helt andra saker, men då var det inte så många bekymmer i mitt liv. Observera dessutom att personen jag beundrar är Anna-Karin. :)
Och att jag avskyr surströmming, som jag fortfarande inte har smakat. Men avskydde det, det gjorde jag!

Vidare kan man läsa detta:

image35

Intressen: Skola och kyrka! Kyrka!? Jag blev förvånad själv, men jag antar att jag menade scouterna, som höll till i missionskyrkan. Annars blir jag lite rädd för mitt 7-åriga jag...

Men, det var ju inte bara jag som skrev. Låt se vad de andra plitade ner i min bok:

image36

Jeanette, jag är ledsen för det här, men Lili och Sussie!? Och Tommy Nilsson? Allvarligt...?

Och slutligen måste vi bara titta på Anna-Karins underbara stavning på Gummi-Tarzan...

image37

Detta skrevs alltså för ungefär 20 år sen när de där tjejerna satt någonstans och gnagde på pennan när de tänkte och tänkte. Visst är det ganska ljuvligt egentligen? Vi är ju dessutom fortfarande kompisar. Bara det är ju värt att påpeka.
Slutligen måste vi ju se kort på de små liven.

image38

Anna-Karin längst till vänster, Jeanette är så söt i sina glasögon och jag uppe till höger i samma frisyr som nu.
Ni ser, ingenting har hänt. Allt är precis som då...

Vill dessutom bara påpeka att Magnus skrev till slut. På sista sidan. Och på hans "Person jag beundrar" står det klart och tydligt: Maria.S.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

va gör du kvinna??????!!!!!!! min image går åt helvete..men jag var kär i tommy nilsson där ett tag, det kan jag erkänna. HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Postat av: Jeanette

jag gillar för övrigt att anna-karins bästa låt är bä bä vita lamm..hahahahaha..

2007-06-12 @ 20:14:44
URL: http://jeanettew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback