Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet...

Jag har haft en underbar vecka hittills...
Klev på båten till Helsingfors i tisdags. Åt jättemycket smörgåsbord och satt sen uppe på däck på solsidan och drack Sofias gin & tonic-burkar tills vi förflyttade oss till baren med diverse mystiska drinkar och ett amatördansband av det slag som man bara hittar på kryssningsfartyg till Finland.
Gick upp tidigt i onsdags och sjöng för pappa och överlämnade presenter innan vi gick ner till frukosten.
Sen var vi hela dagen i Helsingfors. Det var galet varmt, så vi orkade inte gå på stan så länge. Tog oss istället tillbaka till båten där vi solade uppe på däck utslagna i varsin solstol tills vi höll på att upplösas i en varsin svettpöl. Jag har fått färg. Och fräknar! Hurra!
Har ätit smörgåsbord så det står ut genom öronen. Men shit, vad gott det är! Och shit, vad man aldrig lär sig att man mår dåligt av att äta så där mycket...
Efter maten hittade vi ju glass på efterrättsbordet, och då fanns det plötligt lite lite plats kvar i magen trots allt, och när jag sen hittade kolasåsen så var lyckan total.

I helgen blir det iaf lugnt. Ska träffa Jessica och Axel imorgon om allt går som planerat, och på söndag blir det också lugnt.
Jag längtar tills nästa vecka då det är Vattendraget i Västerås och vi ska ha picknick och lyssna på Andreas Johnson. Hoppas att vädret håller i sig bara.
Funderar på att åka och simma på efm idag. Ligga på en filt och läsa bok i solen och sen simma några hundra meter. Låter det lockande, eller? Ja, så får det nog bli...


Kommentarer
Postat av: Anna

Antar att du längtar till nästa vecka eftersom jag kommer hem oxå ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback