It's a mad world...

I'm back!
Har haft en 5-dagarsdejt med sängen och den fruktade influensan. Blä. Har dessutom haft feber för första gången på si så där 13 år typ...
Det var inte roligt vill jag bara tillägga.

Har hunnit med mycket de här dagarna. Har legat på sängen, sen legat på soffan, sen legat i sängen igen.
Lyssnat på en massa skivor som jag glömt bort att jag hade. Isolation years, Blur, Sugarplum fairy, Staffan Hellstrand och en massa annat. Det visade sig att det gömmer sig mycket bra i min skivsamling.
Inte för att jag är förvånad, men...

Hamnade i ett samtal om huruvida homosexuella ska få adoptera barn häromdagen med en vän.
Sånt här ska man aldrig diskutera med mig, för jag blir så oerhört upprörd!
Jag kan inte förstå hur man kan sitta och säga att barnen inte kommer att må bra för att de inte kommer att ha både mamma och pappa. Exakt hur många barn lever i nuläget med bara mamma eller bara pappa och mår hur bra som helst? Jag har ingen siffra, men de är antagligen många.
Men det som retar mig mest är att man inte låter dem adoptera för att barnen kan bli mobbade i skolan!
Alltså, det är helt sjukt. Ska man i så fall inte se till att göra något åt mobbingen istället? Den som redan finns och den som kanske kan uppstå. Och då gäller det alla barn. Inte bara de med homosexuella föräldrar.
Jag har så svårt att låta bli att bli förbannad när världen säger att hälften av alla mina bästa vänner skulle vara sämre föräldrar än den andra hälften. De är underbara, omtänksamma människor som åtminstone borde få samma chans som de heterosexuella. Om de sen inte blir godkända så ska det inte bero på en medfödd sak som ingen av dem kan göra något åt.
Jag lämnar det där. Var bara tvungen att säga det.

And you´re totally fogged in you head
If you were serious right now
When you said
That "it´s because
They will be bullied in school"
`Cause that means you let the bullies
Set the rules


-The Ark, Father of a son

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback