Längtar till sommaren...

Shit, jag trodde aldrig att jag skulle bli så glad av att se sol! Det är plusgrader och solen bara vräker ner (jo, faktiskt!).
Åt en ny GB-glass igår. Solero blackberry smoothie kommer absolut att bli en av årets höjdare.
Igår såg jag en tjej som satt på en gräsmatta i solen, och nu vill jag ha picknick på österängarna i Strömsholm. När jag var liten brukade vi åka dit med filt och en massa fika och så slog vi oss ner på exakt samma ställe som alla andra år. Precis brevid de liggande ihåliga ekarna som man kunde klättra på och i. Vi har massor med kort på oss därifrån och jag blir lika nostalgisk varje gång jag tänker på det.
Kanske måste ta med mina vänner dit i sommar. Vill ni? :D
Varje år tänker jag att jag ska göra spontana dagsutflykter på min semester, men varje år slutar det med att jag ligger vid blå bron och huden luktar sol och kanalvatten. Det är visserligen inte så illa, men vad hände med att åka båt till östra holmen och att bli nostalgisk på vallby friluftsmuseum förra året?
Å andra sidan är det just vid blå bron jag vill spendera min lediga tid. Med en bra bok eller bara ligga och fundera.
Det är alltid sådan hysteri över vad man ska göra på sin semester, men det är de små sakerna som gör det.
Och de gör det ganska bra ska jag säga...

Och du säger att jag har en liten värld
men den är större än begärd

Kommentarer
Postat av: Jeanette

jag vill, jag vill, JAG VILL!!!!!!!! åka till strömsholm alltså..:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback