Tillsammans är man mindre ensam

Innan ni börjar läsa, klicka här för att lyssna på dagens låt.

Söndag kl 12.12 på tåget till Hallstahammar

Vandrade just igenom Vasaparken i solskenet och grönskan ackompanjerad av REM's Shiny happy people och Anna Ternheims Today is a good day.
Natten börjar hinna ikapp mig nu. Sov sammanlagt ungefär tre timmar i natt brevid två killar (inga snuskiga tankar nu) och deras egna lilla snarkorkester.
Molnen håller på att ta över himlen nu. Jag lyssnar på Sweet Jackie med Sugarplum fairy och försöker få grepp om natten som gått.
Var på "studiebesök" på Etna på Råby med en massa härliga människor och det var minst sagt intressant.
En medelålders man som var 5:e minut glömde mitt namn blev kär i mig och min gröna glitterögonskugga.
När vi hoppade upp ur stolarna för att dansa till vad vi trodde var I will survive så visade det sig att det egentligen var It's raining men och julcidern var precis lika äcklig som i julas.
Jag hann bli osams och sams igen med Jocke också. Vi är ett sjukt konstigt team han och jag, där han står för impulsiviteten och jag för planeringen, och i slutändan brukar vi få det att funka, men ibland måste nån ge sig (oftast jag) och då går det "sådär". Men det är ju trots allt han och jag mot världen. :D
Att släppa sitt kontrollbehov kan ibland visa sig bli riktigt lyckat.
Frös halvt ihjäl på väg till Bäckby, låg i timmar och pratade i dubbelsängen tills killarna somnade tätt ihop och jag låg stilla och såg dagen vakna...

Kommentarer
Postat av: Anna

åh, tack för att du påminde mig om att sweet jackie fanns, rätt in i ipoden bara!!!

2007-05-22 @ 21:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback