Det ljuva(?) 80-talet...

Kvällen blev riktigt mysig igår. Följde med sandra på ljusparty och det blev scones, miljontals doftljus, jordnötskakor och en hel massa prat om 80-talet.
Det var så lägligt att sandra hade bloggat om just detta fantastiska årtionde just när vi snart ska på 80-tals temafest.
Läs
här och känn igen er. Vi pratade ski-pants, benvärmare, hårspray i ofantliga mängder, axelvaddar, blå mascara och seglarskor. Vidrigare än vidrigast, och jag hoppas nästan att det är så att man ska klä ut sig på festen.

Simning imorse. Det var riktigt skönt, trots att han med crawlet och svallvågorna var där idag också. Tror att jag kommer att få dras med honom varje onsdag framöver faktiskt. Skit också.
Han förstör min fantastiska lugna morgon som jag haft hittills.

Köpte amelias julspecial-nummer igår, och nu längtar jag hem till soffan där jag ska bläddra och få inspiration (förhoppningsvis) och börja baka och pyssla och slå in julklappar.

Måste göra ritning till årets pepparkakshus-bygge också. I år ska det bli biblioteket. Och bussterminalen, eftersom de sitter ihop. Kan bli kul, och svårt.
Här är förra årets Villa Villekulla:

image112image113


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback