Julklappstips

Ok, alla ni som har barn eller ungdomar att köpa julklappar till.
Här kommer lite tips, eftersom man såklart ska köpa böcker.
Jag förstår att ni är överraskade, men jag bjuder på det. ;)

0-5 år:
Quentin Blake- Det förtrollade skeppet
Pija Lindenbaum- Kenta och barbisarna
Sven Nordqvist- Var är min syster?
Stina Wirsén- Var är liten skär och många små brokiga?

6-9 år:
Ingelin Angerborn- Om jag bara inte råkat klippa taxfrisyr
Bengt-Erik Engholm- Simons nya vänner
Lin Hallberg- Miss Amanda Hill
Söran Olsson och Anders Jacobsson- Galna gatan

10-12 år:
Cornelia Funke- Igraine den modiga
Anna Charlotta Gunnarsson- Mysteriet Grünenvelder
Petter Lidbeck- Den danske rånaren
Lena Ollmark- Spökskeppet Vallona

13-
David Levithan- Ibland bara måste man
Johanna Lindbäck- En liten chock
Naomi Novik- Hans majestäts drake
Mårten Sandén- Anna D'Arc


Så, iväg och köp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback