Författarbesök

Idag var både rolig och lite långtråkig.
Vi startade våra kulturveckor idag med att ha författarbesök av Katarina von Bredow som har skrivit en hel hög med underbara ungdomsböcker. Hon var intressant och rolig att lyssna på, och högstadieeleverna var tysta och uppförde sig alldeles utmärkt.

Eftermiddagen spenderade jag i en konferenssal på Brukshotellet där jag fick lära mig en massa fakta om offentlighetsprinsipen och sekretess och vad som ska arkiveras och hur länge det ska arkiveras och en miljon andra saker som jag omöjligt kan minnas. Men jag lärde mig säkert nåt viktigt.
Nu ska jag ut och dra mitt strå till stacken i lånedisken.

Kommentarer
Postat av: sandra

så nu när du kan allt om arkivering, kan du vara uppslagsverk också då?

Postat av: Magnus

Det var en väldigt intressant intervju av Katarina von Bredow i SvD. Kolla länken...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback