Kreta- onsdag

Hej pa er alla!
Sitter pa ett internetcafe nu. Jattemysigt och varsta bra datorerna med webcam och horlurar och hela kitet. 25 kr per timme dessutom. Det kan jag leva med.
Har lyser solen fortfarande som att vadergudarna fatt fnatt. Idag har vi varit vid Knossos-palatset och lart oss en massa rolig grekisk mytologi av guiden. Det var saklart hett dar uppe, men riktigt roligt och intressant.
Bussen stannade sen i Heraklion som ar huvudstaden pa Kreta, och dar shoppade jag en vaska. :)

Igar tog vi en promenad till Gamla stan igen och jag hittade ett apotek. Gick in och forsokte forklara att jag behovde aksjuketabletter och tanten tar fram en karta med mintgrona tabletter. Bara en karta alltsa, ingen kartong till. Jag bara nickade och log och fragade vad de kostade. 50 cent var svaret. Varfor har vi inte sa billig medicin i sverige?
5 kr for 10 tabletter! Och de funkade pa den 1,40 timmars bussresan idag. Tack for det!
image94

I Gamla stan hittade vi ocksa Yatzy, sa nu sitter vi som ett gift gammalt par pa balkongen pa kvallarna. Man blir trott av att bada och sola ska ni veta! Hehe
Tog iaf en fantastisk kvallspromenad harom dagen och tittade pa solnedgangen. Mycket vackert.

image95

Havet ar underbart. VI badar och badar och ser snart ut som russin nu nar det inte ar rod flagg langre. Och man maste bada, annars brinner man typ upp.
Har snart provat oss igenom hela Kretas godisutbud, sa Sandra, du kan rakna med att du har traningssallskap nar jag kommer hem. De har roligt godis har, for att inte tala om glassen! Jag kommer att fa betala overvikt for mig sjalv pa hemvagen. Haha

Granne med vart sota hotell ligger vart stamhak:

image96

Haha, nej , allvarligt, vi har inte vagat oss in an. Men de spelar ABBA och I will survive hela natterna. Sakert ett trevligt stalle. Maste testa nan dag. :)

I Gamla stan igar ramlade vi dessutom over det har fantastiska sjorovarskeppet som ser ut som plast och ser ut att hora hemma i nan dalig filminspelning. Dessutom heter det Barbarossa och ligger brevid Fortessa. Nan som ser likheten med kapten Barbossa och Kortessa i Pirates of the Caribbean? Fick se det aka pa havet igar. Den sota norska tjejen som jobbar pa vart hotell sa att man kan aka med det pa en tretimmars-utflykt. Jag trodde arligt inte att det kunde aka overhuvudtaget...

image97

Nu ska jag maila jobbet lite och gora dem avundsjuka.
Puss

Kommentarer
Postat av: Jeanette

ja, jag är inte avundsjuk iaf. jag gillar regnet och kylan vi har här.. för att inte tala om förkylningen som kom med på köpet. verkligen underbart!!!

Postat av: Syster Kristina

Hej på er!
jag blir också lite avundsjuk, även om det är sol idag. Har lite inflammation i ögat så hornhinnan har svullnat lite och veckar sig när jag tittar åt sidan...lite läskigt...:-(
Ni får ju gärna köpa med lite exotiskt godis hem, jag betalar såklart..:-)
Sola på, jag står redo med russinmedel när ni kommer hem..
Puss, puss....Kristina

2007-09-13 @ 13:08:34
Postat av: sandra

ja; jag är avundsjuk.
:)

2007-09-13 @ 15:23:50
Postat av: Mamma o Pappa

I dag har det regnat, på morgonen var det inte mer än 3 grader. Jag frös när jag for till jobbet. Fiskarna skriker när jag kommer ( dom skriker maria,maria)kom hem. Jag vill också bada, men det blir bara vallmobadet, kallt. Puss från mamma o pappa.

2007-09-14 @ 19:40:11
Postat av: Anna

hej, hade inte tid att lasa for jag ar pa jobbet, och min lunch var slut for fem minuter sen, tankte bara kolla att du kommer pa min fodelsedag? party fredag den 28e, vi borjar hos jenny sen gar vi ut typ till tabasco, boka in i almanackan, jag ringer pa torsdagen nar jag ar hemma och dubbelkollar, har inget internet hemma. hoppas du blir solbrand och fin och inte attackerad av slemmiga greker. puss puss

2007-09-15 @ 14:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback