Fel nyckel i rätt lås

Igår skulle jag hem och hämta posten efter jobbet.
Lampan i trapphuset hade gått sönder, så det var lite svårt att pricka nyckelhålet.
Jag började verkligen tro att jag var fumligast i världen, för jag fick verkligen inte in nyckeln.
Då slog det mig. De har bytt lås på dörren. Och de tillfälliga nycklarna hängde fint på hatthyllan. I lägenheten vars dörr jag stod utanför.
Så, imorse fick jag gå dit före jobbet och haffa en kille som jobbade i en annan lägenhet. Det tog lite tid att få kontakt med honom pga de enorma hörselskydden han hade på sig, men till slut lyckades jag få fram att mina nycklar var kvar i min lägenhet.
"Jaha, är det du?!" svarade han med ett skratt. Och sedan "Vi har faktiskt funderat lite över de där nycklarna".
Så, jag fick med mig en hög med post och nu kommer jag in i min lägenhet igen. Det kan ju vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback