Vasaloppstradition

Alltså, hur fort går dagarna egentligen?
Alldeles nyss var det jobbig måndagmorgon, och jag tyckte att det var en evighet till helgen, och vips, så är det fredag och jag har en riktigt rolig helg framför mig.
Ska eventuellt till stan med föräldrarna idag och kanske träffa lillsyrran som man ser alldeles för sällan nu, sen hon blivit 08:a på halvtid.
Måste leta efter nåt snyggt att ha på mig imorgon också. Magnus kommer hit, och vi ska på gayfest i Västerås och det är glitter och glamour som gäller. Det passar mig fint.
Sen ska jag åka skitjobbiga nattbussen hem och sova ett par timmar innan sändningarna från Vasaloppet börjar 7.30. Jag vet, det är knasigt. Jag är ingen skidälskare, men Vasaloppet är tradition på nåt sätt.

Man ska ha god frukost och flytta sig i nattlinnet med täcket till soffan, och sen går man inte därifrån förrän nån har vunnit strax efter lunch. Enda gången på året som det i min familj var okej att gå i nattlinne hela förmiddagen och dessutom äta frukost i soffan. Mysigt. Dock inte lika roligt att se det ensam. Vill nån vara med?
Jag kan bjuda på frukost....


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vasaloppet, aldrig!!
Rätt nyligen hemkommen från stan.. Shoppat lite.. Bl.a present åt dig!! Jag är så nöjd, nästan så att jag vill ta den själv faktiskt.. men bara nästan..
Käkat lunch och drack vin med C.. Hur mysigt som helst..
Ses imorgon..

2008-02-29 @ 17:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback