Andrum

Sitter i Kolbäck i skrivandets stund.
Bestämde mig redan igår för att jag skulle åka hit. Hon som ska vara här egentligen är sjuk, och vanligtvis är det svårt att hitta nån som vill åka istället, men idag erbjöd jag mig frivilligt.
Behövde komma bort ett tag. Kanske inte det mest spännande stället att fly till, men här får jag vara i fred.
Jag behöver få plats att andas och tänka. Jag irriterar tom mig själv, så ni kan ju tänka er hur folk omkring mig har det.
Nu har jag lite jobb med låntagare som jag får ta hand om alldeles själv på mitt eget sätt, och ovanför mitt huvud (på fritidsgården en trappa upp) är det trivsamt bråk om biljardbollar och datorer.
Tomas har dragit in nästan alla kidsen i köket och det luktar bröd i hela huset. Han lovade att komma ner och bjuda sen. Hörde nåt om morötter, ost och grovt mjöl. Låter fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback