Förbannade magont...

I fredags började jag få ont i magen så där som jag får ibland. I söndags på mitt kalas blev det värre och värre, och efter lite konsultation av min privata "nurse mags" så åkte jag till akuten.
Väl där blev det blodprov och urinprov och andra prov och sen fick jag dropp och blev nerbäddad i en säng.
Fick reda på att jag skulle göra en bukröntgen som krävde att jag skulle dricka en liter apäcklig kontrastvätska. På tid (och ja, a-k, jag vet att du sitter och skrattar nu!). Så det var bara att sätta igång. Det luktade ju lakrits iaf, men smakade det lakrits? Nej, det fattar väl ni också.
Höll ärligt på att spy efter att ha pinat i mig två glas, och då var det bara 8 dl kvar! Hurra!
Gjorde iaf röntgen, och det gick väl bra. Det enda jag kunde tänka på var att jag var så inihelvete kissnödig. Ni vet, så där så att det gör ont att bara ligga still. Sen ska han spruta i ännu mer kontrastvätska i mig, och så säger han: "Ja, nu blir det lite varmt i magen, och så kommer du känna dig lite mer kissnödig". Jag bara "Åh Helvete! Är det ens möjligt?!" Ja, det var det. Kissade typ i en kvart sen.
Fick komma till mitt rum igen, sov lite och vaknade av att jag fick rumssällskap kl 4. En asrolig tjej med samma problem som jag. Så där låg vi och jämförde undersökningar, jämrade oss, kollade på z-tv och fnissade åt den konstiga sköterskan som vi hade. Vi var nog ganska dryga, men det fick iaf tiden att gå...
Sen fick hon åka hem och jag fick gå till gyn och titta på min "fantastiskt vackra livmoder" och mina finfina äggstockar. Inga problem där. Skönt att höra.
Jaja, jag blev inte ett dugg klokare, men antagligen hänger smärtan ihop med min ägglossning. Kul att höra, det där helveteskapet plågar mig ju aldrig annars, så...
Arrrggghhh!!!
Nu ska jag äta ipren och sova. Det har varit en lång natt/dag.

Kommentarer
Postat av: sandra

men älskling!
*kramar och pussar på*
jag tar med dig till ikea nåndag som lite tröst om du kan gå/röra dig...

Postat av: Jeanette

gumman, må bättre snart.
och var glad att du slapp dela rum med fyra äldre damer som var trötta på livet och ville dö..=O

2008-01-21 @ 23:34:15
URL: http://jeanette-w.blogspot.com
Postat av: Syster Kristina

Men lilla gumman..Hoppas att det är bättre nu! Puss på dig!

2008-01-22 @ 08:23:51
Postat av: A-K

jag lider med dig och ja, jag erkänner att jag skrattade : )

2008-01-22 @ 10:11:25
Postat av: sandra

vet du inte vad bootcamp är?! ;)
du får följa med nåndag.
jag gick vilse på brädan på stepupen iaf :p

2008-01-22 @ 18:59:49
URL: http://ettkilominus.blogg.se
Postat av: sandra

nä. men ändock.
jag skulle hata mig om jag var nånannan.

2008-01-23 @ 09:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback