Jag älskade Guldkompassen!

Har just varit och sett Guldkompassen, baserad på min favorit-bok-trilogi av Philip Pullman.
Jag har, precis som de flesta andra skulle jag tro, hört en massa dåliga saker om filmen, som att den skulle gå för fort fram och hoppa över viktiga detaljer. Men jag tyckte att den var alldeles underbar.
Och en eloge till nykomlingen Dakota Blue Richards som spelar Lyra Belaqua alldeles utmärkt.
Kan de snabba på med del 2 nu då?

Och så fick jag se trailer för en annan av mina favoritböcker, som också kommer som film snart. Bläckhjärta heter den, och jag vill absolut inte att den ska blí film! Jag verkligen älskar boken och har haft svårt att förstå hur det ska kunna bli film av den. Trailern verkade dock lovande, men huvudpersonen Meggie passade inte alls! Hon såg helt fel ut ju...
Åhhh, dumma regissörer. De fattar ju ingenting...

Kommentarer
Postat av: Em

Har också sett den nyligen. Gillade den skarpt med. Men på något sätt kändes det aldrig som att filmen hade någon riktig höjdpunkt den var småspännande hela tiden men "DET" kom liksom inte...

Jag har inte läst böckerna, så det kan jag inte uttala mig om... Ha en trevlig kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback