Sol ute, sol inne...

Idag blir nog en bra dag tror jag.
Det var sol när jag vaknade och pärlhyacinterna blommade vackert på fönsterbrädan, så jag drog fram vårjackan.
Sen kom jag ut, och då var det skitkallt med is på vattenpölarna och allt! Men det gör inget, för det var ju sol...
Idag får jag förhoppningsvis finbesök av Anna. Det ska bli så himla roligt, för jag har saknat henne helt galet mycket. Eller, jag saknar henne helt galet mycket kanske det heter, för det är ju inte så ofta som hon är här.
Jag brukar tänka på våra eftermiddagar på Brogården med begagnade tidningar som vi köpte och skrattade åt i timmar. Eller alla konstiga filmer vi sett.
Och ikväll blir det ännu mer film och pizza.
Jocke säger att jag inte får äta pizza. Det är ju bra att han för en gångs skull lyckas komma ihåg att stoppa mig från att äta sånt där, men var han tvungen att komma ihåg det just nu? Äsch, skit i det. Jag kan ju låtsas att jag glömde vad han sagt, precis som han brukar glömma att säga till mig.
Alla idéer är ju bra, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback