Tomtar i lägenheten?

Igår när jag kom hem stod innerdörren öppen. Det gör den aldrig nånsin, så jag blev lite fundersam.
Sen tittade jag i i köket, och där stod alla kryddburkar på diskbänken istället för på kryddhyllan ovanför spisen.
När jag tittade ut i hallen så var toadörren stängd. Det är den heller aldrig.
Jag började verkligen bli lite skraj och undrade om jag hade tomtar på loftet, ända tills jag slängde ett öga på kylskåpsdörren och möttes av en stor lapp om ett sotar-besök den 4/3.
Aha...
Det var ju så det var, ja.
Och inte hade jag röjt undan åt honom heller. Skäms på mig.
Jaja, han verkade ha klarat av det ändå.
Rent och fint var det iaf.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

det kan ha varit en liten liten flodhäst också. =O jag hade en i min gamla lägenhet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback