Semifinal 1

Så, vad hände egentligen igår?
Hur kunde "hunken" i den silvriga västan ta Israel vidare till finalen?
Hur kunde ängel/djävul-operarocken ta Azerbadjan (hur fan stavas det?) vidare?
Hur kunde Polen klara sig med den hiskeliga skrikiga blåglittrande bruden?
Finland var ju också en liten chock, men visst, det behövs säkert hårdrock på lördag.
Annars var överraskningarna få.
Norge, Armenien, Rumänien, Grekland och Ryssland var väl ganska självklara, även om jag hatar den ryska killen och hans vansinnigt dåliga engelska.
Och så min favorit, Bosnien-Herzegovinas söta pantomim.

Men jag saknar San Marino, Slovenien och Nederländerna. Synd att de åkte ut.
De hade kunnat förgylla min lördag, men ändå, vi vill ju ha så lite motstånd som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback