Let's twist

Igår var jag på min andra linedance-lektion. Det är riktigt roligt, men det roligaste är nästan dansernas namn. Jag har hittills lärt mig Walking variation, Foot-Boogie, Honky Tomp Stomp (eller nåt sånt) och Cow Girl Twist. Den sista är ny (ja, vi lärde oss tre danser första gången).
Mitt problem med twisten är att man ska glida lite fint med fötterna på golvet. Liksom förflytta sig utan att släppa kontakten med golvet. Lyfta tårna och vrida fötterna åt vänster tex, med hälarna kvar i golvet. Fattar ni?
Problemet är att jag har nya skor med gummisula, och vad händer? Jo, de glider inte. De sitter fast mot golvet som att de hade sugkoppar under sig. Resultat: jag kommer ingenstans och medan jag försöker ändå, så blir min dåliga balans väldigt uppenbar. Jag gillar inte Cow Girl Twist. Det är en ond dans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback