minitext

Igår var it-enheten här och uppdaterade min dator.
I kommunen så strävar de efter att alla ska ha så kallade tunna klienter, vilka styrs från någon slags kommunserver. Man kan alltså inte ändra någonting alls på sin dator. Det går inte att installera saker, och skrivbordet och inställningarna på kontrollpanelen går inte att ändra.
Nu har it-enheten bestämt sig för att vi ska ha en så värdelös upplösning på datorerna så att jag får sitta en dm ifrån för att se texten. Allt är plutt-litet och jag måste till en optiker pronto. När jag är på internet så har jag tex en dm tomrum på varje sida, och texten ihoptryckt i mitten. Tur att vi har så stora skärmar när vi har så mycket nytta av dem.
I slutet av den här månaden (har de sagt i 3 månader) ska vi dock få nya datorer, och jag har på något mystiskt sätt lyckats tjata mig till att få ha en vanlig pc som jag själv styr över. Jag hade massor med bra argument såklart. Att jag inte minns ett enda av dem nu är ju en annan sak. Ny dator till mig, och således större text.
Men optikern måste jag nog tyvärr gå till ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback