Inte bara mörker...

Trötthet verkar vara ledordet för min tillvaro just nu.
Jobbet tar all min kraft och jag gillar det inte. Inte för att jag har någon fritid att tala om, men jag skulle iaf vilja ha lite energi kvar när jag går ut genom jobbdörren. Det är mörkt när jag åker till jobbet och ännu mörkare när jag åker hem. Jag äter halväcklig köpmat eftersom jag inte orkar spendera kvällarna med att göra matlådor och hinner inte till träningen.
Att försöka hinna träffa vänner är inte att tala om.

Men, ändå, det är decmber. Idag kom solen nästan fram hela förmiddagen, små små snöflingor singlade runt en stund, jag kollade på första avsnittet av julkalendern och julstjärnorna lyser i fönstren. Att jag fick jobba över och därmed missade min klipptid var värdelöst, men ändå, det är december. Jag älskar december. Jag fick öppna första paketet i min och sabinas paketkalender och imorgon är det Winnerbäck-konsert som ska ge mig energin som ska ta mig igenom resten av vintern.
Dessutom ska jag ta mig upp kl 6 imorgon för att simma. Kan verka galet när man är helt slut, men det är i lugnet i simhallen som jag samlar energi. När jag får sträcka ut mig i bassängen längd efter längd så mår jag riktigt bra.
Det är 2 veckor sen nu pga förkylningen, men imorgon ska jag dit. Det blir en lång dag imorgon, men jag kommer antagligen att älska varje sekund av den. Iaf morgonen och kvällen. :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback