Babysteps

Nu har jag spenderat en hel månad med att äta känns det som. Jag som skulle göra det här året till ett bra och sunt år har snabbt som attan kastat bort en hel månad utan att vara sund och nyttig. Vad är det som gör att det är så svårt att bryta de dåliga vanorna? Att sockret och maten överhuvudtaget har så stor makt över mig är ju läskigt.
Jag är en sån som älskar att äta, och alldeles för mycket tid kretsar kring maten. Resultatet är nu att jag gått upp alla kilon som jag gick ner förra året, och har nu alldels för många extrakilon att släpa runt på. Det stör mig och får mig att må dåligt.
Grejen är att trots att jag är rätt peppad nu så är det fortfarande lika förjävligt jobbigt att starta.
"Ta ett kilo i taget. Förändra i långsam takt." hör man hela tiden. Jag vet! Jag kan ju! Jag vet hur man gör rent teoretiskt, men det gör det inte lättare tyvärr...
Jag behöver någon som bestämmer att vi ska ut och gå några kvällar i veckan och som fan ser till att det genomförs. Någon som vägrar tro alla mina dåliga undanflykter (som jag vet kommer att komma) och kommer hem till mig och tvingar mig. Någon frivillig?
Idag ska jag ut en sväng med stavarna iaf, och imorgon ska jag simma. Sen är det bara matintaget som ska få sig någon slags helomvändning. Se för fan till att jag sköter mig, och ringer jag och är desperat så får ni helt enkelt stå ut och säga några väl valda klyschor tills jag lugnat mig, ok?


Kommentarer
Postat av: sandra

vinkar

jag är frivillig! jag! jag!

så kanske jag blir motiverad själv också.

hängbuken ska bort, därmed basta.

stavar vågar jag fanimej inte gå med förrän isen töat bort.

du är modig du.

men gymma, simma gör jag gärna. och stavar så fort "isen smälter och det är vår"...

Postat av: sandra

vinkar

jag är frivillig! jag! jag!

så kanske jag blir motiverad själv också.

hängbuken ska bort, därmed basta.

stavar vågar jag fanimej inte gå med förrän isen töat bort.

du är modig du.

men gymma, simma gör jag gärna. och stavar så fort "isen smälter och det är vår"...

2009-02-03 @ 20:23:42
URL: http://oktoberkyssar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback