Roligt jobb

Kolbäck gick helt galet mycket över förväntan igår.
Fritidsgårdsungarna höll sig på övervåningen, Tomas bjöd på semla och jag flyttade runt halva ungdomsavdelningen. Klockan gick jättefort och emellanåt hjälpte jag pensionärer och barn att hitta bra böcker. Mitt jobb är skitkul ibland. Eller ja, det är det oftast, men de roligaste dagarna inträffar vanligtvis inte i Kolbäck.

Idag har vi FiliokusFredrik på biblioteket, så vi ska ta hand om 50 sportlovslediga barn som ska kolla på show och få lite trolleriskola. Imorgon är det Läseklubb. Sportlovet betyder kanske ledigt för en del, men inte för oss!
På fredag ska jag iaf unna mig ledigt. Jag måste till stan och köpa byxor eftersom jag, som sagt, inte kommer i ett enda par av dem jag äger. Nu är det hårda bud i Mellerud. Stavarna följde med till jobbet idag också.

Kommentarer
Postat av: sandra

eftersom du säkert tappat flera kilon nu med stavar till jobbet, vad sägs om en fika/lunch idag? när slutar du förresten? :)

2009-02-25 @ 09:09:23
Postat av: mia

Vi har som sagt FiliokusFredrik här på efm, men jag slutar kanske typ 4...

2009-02-25 @ 13:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback