Biokväll

Nu har jag just sett Harry Potter och halvblodsprinsen, och jag gillade den riktigt mycket!
Jag tror lltid att jag har stenkoll på allt jag läst, men här kom jag på mig själv med att tänka "ja, just ja!" vid ett flertal tillfällen. Dessutom var den här lite rolig emellanåt. Och sorglig. Och söt. Desutom måste jag kasta mig över sista boken igen, för när jag och sofia började prata om sista boken efteråt så mindes vi knappt nåt. Kan någon hjälpa mig med vad de sista horrkruxerna föreställer? De har hittat dagboken, ringen och ett halsband. Dessutom är väl Harry den sista, va?
Men det ska ju vara sju. Vilka tre fattas?

Jaja, i vilket fall, se filmen. Den var en av de bästa hittills.
I popcorn-kön pratade vi om varför Potter-filmerna har 11-årsgräns, medan Twilight (som inte är ett dugg läskig) har 15.
En tjej framför oss, typ 16 år, vänder sig om:
- Jag tycker att det är helt rätt att den har 15-årsgräns, för den var ju helt värdelös! De värsta timmarna i mitt liv, typ!
Ingen borde få se den!

Haha, till viss del håller jag med, men jag är ändå nyfiken på New moon. Även om jag vet att den aldrig aldrig kan göra boken rättvisa. Harry Potter däremot tycker jag är riktigt bra som film, även om jag tycker att boken alltid är överlägsen filmen, vilken film/bok vi än pratar om. Men så är jag ju en boknörd också...

Kommentarer
Postat av: Bina

Det är väl Gryffindors svärd och ormen. Sjunde är kanske Voldemort själv... Jag kommer inte heller ihåg riktigt... Men något sånt är det väl...

2009-07-18 @ 11:27:52
Postat av: Bimbon

Det är väl Gryffindors svärd och ormen. Sjunde är kanske Voldemort själv... Jag kommer inte heller ihåg riktigt... Men något sånt är det väl...

2009-07-18 @ 11:28:35
Postat av: mia

Tack! :)

Ulrika pratade om någon mugg eller bägare eller nåt sånt. Jag måste läsa om boken. Nu.

2009-07-18 @ 18:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback