noll nyanser av brunt

I fredags när jag gick hem var jag helt lyrisk. En hel helg i solen. Jag skulle vara ute, bli löjligt brun och njuta.
I fredags spelade vi minigolf (jag vann!) och det var så varmt så att vi höll oss i skuggan. När vi sen satt på balkongen och åt mat och drack vin så hade solen försvunnit bakom trädtopparna.
I lördags spenderade jag nästan hela dagen inne i affärer på stan med ulrika och anja, och när jag kom hem var jag varm och svettig men fortfarande lika blek.
Igår bestämde jag mig för badet. Nu jävlar skulle det bli ändring på blekheten. Men eftersom solen stekte som en galning så köpte jag solskyddsfaktor och smörjde in mig som en duktig människa, med resultatet att jag fick exakt noll färg. Typiskt min otur.
Jag har knappt märken efter bikinin, liksom.

Men men, hellre det än bränd. Kanske.


Kommentarer
Postat av: sandra

jag kör nog på det där "kanske" :p

2009-06-29 @ 12:39:54
Postat av: Tärningskastaren

Kan du förklara hur det är "otur" att du inte blir solbränd när du smörjer in dig. Är nämligen intresserad av sannolikhetsläran.

Postat av: mia

Jo, jag hade inte så hög solskyddsfaktor, och då brukar man ju iaf få lite färg, men man bränner sig inte. Men jag fick ingen färg alls. Måste varit en väldigt effektiv solskyddskräm.

2009-06-29 @ 15:54:03
Postat av: sandra

jag har tom gått emot mina principer och idag köpt mig en solkräm. faktor 6. hehe :p

2009-06-29 @ 18:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback