enkät

Helena på Bokhora har gjort en enkät. Den verkade rolig, så jag fyller väl i:

Senast köpta inbundna bok: Fragile Eternity av Melissa Marr. Tredje delen i Wicked Lovely-serien.

Senast köpte pocketbok: Vet inte. Köper sällan pocket, men engelska ungdomsböcker är oftast inte inbundna, och jag köpte de två första delarna i en vampyrserie nu i veckan. De heter Marked och Betrayed och är skrivna av P.C. Cast.

Favoritgenre: Jag är definitivt inte allätare. Jag läser mest Fantasy, men gillar också identitetssökande och jobbiga ungdomsböcker. Och så lite skräck, men bara lite...

Ultimata längden på en bok: Ja du, det beror ju på innehållet. Vissa kan man ju inte få nog av, och då vill jag aldrig att det ska ta slut, men mer än 600 sidor är jobbigt. Då ser jag hellre att man gör del 1 och 2 så man kan hålla i böckerna.

Favoritbokhandel: Hallstas. Definitivt. Finns inte böckerna hemma så beställer de i ett nafs, men ibland är jag lat och tar adlibris. Och så älskar jag gamla antikvariat. Kan vandra runt i timmar.

Favoritbibliotek: Måste väl vara det jag jobbar på? Jag älskar bibliotek, och har ännu inte hittat någon som jag inte gillar, men vissa är såklart charmigare än andra. Små bibliotek är att föredra.

Favoritplats att läsa (i hemmet): I fåtöljen, eller på mage i sängen med ett täcke och godis. Eller på balkongen om det är sol.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På tåg. Eller bibliotek.

Fem författare som du alltid köper i inbundet format: Oj! Svårt. Erlend Loe, Johanna Nilsson och J.K. Rowling, men vilka fler? Stephenie Meyer såklart, men sen vet jag inte.

Bästa lässnackset: Smågodis. Lätt! Allt annat kladdar ju...

Bästa läsdrycken: Jag dricker aldrig när jag läser. Faktiskt.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad helst, men jag kan läst till vilket tjatter som helst. Vågskvalp är ju mysigt annars.

När på dygnet läser du helst? På kvällen, eller sega långa helgförmiddagar då jag inte vill lämna sängen.

Bästa bakfylleläsningen? Som att jag någonsin skulle få för mig att läsa när jag är bakis. Näe, jag har fulle upp med att äta skräpmat och kolla på film.

Bästa kollektivtrafikläsningen: Något som inte kräver sjukt mycket koncentration och har korta kapitel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback