Fullspäckad helg

I lördags skulle jag och A-K ta en liten promenad för motionens och hundvaktandets skull. Vi hamnade i Sörstafors, och vandrade vidare över åkrarna för att hitta Haga missionshus där vi spenderade en del tid när vi var små scouter.
Det visade sig ligga betydligt längre bort än vi trott, men efter lite vägbeskrivingshjälp från min pappa så kom vi rätt. Vi höll visserligen på att nästan gå förbi det eftersom vi väntat oss ett betydligt större hus, men när vi väl upptäckte det så kände iaf jag igen mig. Gå hem orkade vi dock inte, så Jimmy fick hämta oss. Hehe.

För övrigt så förstod jag inte riktigt tidningarnas hysteriska beröm över Sarah Dawn Finer. Visst, hon sjunger bra, men det visste vi ju sedan gammalt. Lite mer power hade jag dock velat ha.
Malena Ernman var ju riktigt cool. Jag träffade henne i somras när hon var här i Hallsta och sjöng på Skantzen, och hon var en väldigt trevlig människa, så finalplatsen kan hon gott ha. Agnes behöver ta sig ur den svintajta dräkten och få in lite mer luft i lungorna. Tjejen behöver definitivt mer kraft i rösten.
Resten ordar jag inte ens om. Jag tror det är överflödigt.

Vasaloppet var en härlig rysare med en svensk vinnare bland alla norrmännen. Fattar dock inte hur de kan ta sig 9 mil utan paus på 4 timmar och drygt 10 minuter. Det är inte mänskligt. Men kul att titta på är det iaf.
Sen blev det IKEA- och Sibabesök med Sandra och Allis på efm. Jag skaffade mig en extern håddisk på 500 GB, så nu klarar jag mig nog ett tag iaf, och min dator kan bli lite snabbare. Härlig helg med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback