play some funky music...

Vissa dagar undrar jag verkligen vad min vackra gröna ipod håller på med.
Igår var en sån dag. Jag körde som vanligt på "blanda spår", satte på knapplåset, lade den i jackfickan, knäppte knappen, tog på mig vantarna och gick iväg. Självklart spelade den bara skit (eftersom det är ett helt företag att byta låt). Man kan visserligen vid den här punkten undra varför jag har dåliga låtar i min ipod, men något måste jag ju fylla upp de 8 GB med. Eller hur?
Nej, allvarligt, ibland är man ju på humör för de låtarna också. Igår var det tyvärr inte så. Det var fantastiskt dåligt. Nästan så att den borde få ett pris för sämsta låtval eller nåt sånt. Ingen låt passade ihop med den som kom efter, och ingenting speglade min sinnesstämning. Åtminstone det borde man ju kunna kräva anser jag.

Idag däremot hade ipoden vaknat på sin allra bästa sida och spelade bara mina favoritlåtar när jag gick till jobbet i solen med nya vårjackan. Jag vet alltså vad jag har att vänta mig när jag ska hem. Turen brukar ju inte hålla i sig så länge, om jag säger så.
Solen har dessutom försvunnit så jag lär frysa som en idiot i vårjackan.
Hurra. Verkligen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback