det man inte har i huvudet...

Idag skulle jag ta prover på vårdcentralen klockan 8.00. Perfekt tid, tänkte jag, så slipper jag bli så sen till jobbet.
Jo, tjena.
Jag var där i tid, och när jag satte mig i väntrummet så bara:
-Neeeej!!! Pappret!
Japp, pappret där det står vilka prover som ska tas ligger tryggt hemma på köksbordet.
Pratade med sköterskan, och sen fick jag snällt gå hem igen för att hämta pappren och gå tillbaka och ta prover. Så klart händer det här den enda dagen på månaden när jag inte tog cykeln till jobbet, och det dessutom är sol och svett-varmt ute. Jaja, pga min extra promenad (hävdade hon, jag propsade på hennes skicklighet) så fick hon blod ur mig på första försöket! Det händer sällan. Tror bara att det är de här i hallsta som klarat det faktiskt.
Nu sitter jag iaf på jobbet. En timme för sent. Ibland går det bra...
Dessutom ska jag gå hem klockan 12.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback