Virkjunta?

Okej, jag måste allvarligt lära mig att virka.
Jag har aldrig (trots min mammas alla kunskaper) fått upp något riktigt intresse för det här med att sticka/virka/brodera. Men det beror nog också mycket på alla tråkiga saker man fick lära sig i skolan. Inte fan blev jag intresserad av stickning genom att göra en fyrkant med omväxlande räta och aviga maskor med ett knapphål på mitten. Helt värdelöst.
Nu, däremot, ser ni ju att virkning verkar vara något kul att kunna.
Den japanska virkkonsten amigurumi går att variera i det oändliga. Googla så får ni se.
Någon som vill starta en virkjunta med fika och virkande av små sjukt söta djur?
Jag har iaf bokat in en kurs med min mamma. Hon tyckte att jag kanske eventuellt skulle lära mig grunderna (och att hålla i en virknål) först innan jag försökte virka en liten liten sköldpadda. Hon är så petig, min mamma.



Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag vill också virka en sån söt gubbe!! Anmäl mig med!

2009-05-07 @ 15:22:53
Postat av: sandra

åh! helt underbart ju! jag vill också virka!

2009-05-07 @ 15:43:57
Postat av: Anonym

snacka om att ha för mycket tid.

2009-05-08 @ 20:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback