Aidan Chambers

Okej, cool nyhet! Jag ska få träffa Aidan Chambers!
Jag fattar att kanske inte alla utanför biblioteksvärlden vet vem han är, men för mig är det rätt stort.
För det första har jag älskat Aidans böcker sedan tonåren när jag för första gången läste Dansa på min grav. Efter det slukade jag de flesta andra och håller i skrivandets stund på med hans nyaste tegelsten Det här är allt- Cordelia Kenns kuddbok.
Förutom att vara en fantastisk författare så är Aidan Chambers en hejare på det här med boksamtal. Hur man får barn och ungdomar att bli inspirerade till att läsa. Han har till och med skrivit böcker om det.
Nu ska han komma hit från England och hålla en föreläsning i Västerås. Som jag har fått tillåtelse att gå på. På arbetstid.
Ibland tror jag att jag har världens bästa jobb. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback