Förvirrad?

Två damer på mitt bibliotek sitter och fikar.

- Ja, mitt BMI lär ju inte gå ner idag. Jag ska på kalas sen också.
- Jaha, BMI, hur räknar man ut det nu då? Det är väl vikten gånger längden...
- Nej! Det är midjemåttet som är det viktiga!
- Jaså? Midjemåttet? Är det inte...
- Nej! Det är midjemåttet i kvadrat gånger längden... eller hur är det nu? Längden i kvadrat delat på midjemåttet?Eller vänta nu, jo, midjemåttet i kvadrat delat på längden. Så är det.
- Vad ska man ha då? Vilken siffra?
- Under 35 ska man ha. Så är det.
- Jaha...

Herregud, vad det ska bli spännande att se vad den andra damen kommer fram till.
Magnus tvingade mig dessutom att skicka in det till... ja, gissa vad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback