bokhög

Imorse vandrade jag runt i biblioteket för att bunkra inför en helg med regn.
Jag ville läsa något som inte krävde så mycket engagemang. Jag vill mest mysa och känna igen mig.
Först lånade jag Sent i november av  Tove Jansson. Jag håller nämligen på med alla mumin-böckerna bara för att de är så fina och fulla med klokheter. Sen tog jag Karlavagnen av Ulf Stark. Den läste jag varje sommar när jag var så där 12-15 år.
Nick och Nora's oändliga låtlista har jag sett på film och läst på engelska, men nu tog jag den på svenska.
Hemma håller jag på med Vindens skugga som är en fantastisk berättelse om böckers, vilket jag älskar.
Dessutom har jag börjat ta mig igenom Aidan Chambers nyaste bok Det här är allt. Den är ungefär 800 sidor tjock, så jag njuter den i små portioner. Det får ta den tid det tar.
Så, högen är samlad, snacks ska inhandlas och täcket ska krypas in under.
Min helg är utstakad.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Du vet att jag fick vindens skugga av dig va? :)

Läser du den först nu?

2009-05-08 @ 15:35:49
Postat av: Anonym

Ja, den har stått i min bokhylla oläst i typ två år. Bara hört fantastiska saker om den, men nu var jag sugen på hans nya bok, och enligt en låntagare blir den extra bra om man läser Vindens skugga föst, så...

2009-05-08 @ 19:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback