Böcker om böcker

Att jag gillar böcker är ju ingen nyhet för någon.
Men att jag gillar böcker som handlar om böcker kanske inte alla vet.
Jag nästan samlar på dem.
Jag läste tidigare i oktober Slumpens bok av Åsa Lind. En bok som handlar om en bok som kan styra slumpen.
Jag har också alldeles för länge jobbat på att ta mig igenom Vindens skugga, och älskade Nabus bok av Zizou Corder.
Bläckhjärta-trilogin av Cornelia Funke handlar om en bok som heter just Bläckhjärta, och vad som händer när man helt plötsligt kastas in i bokens värld, med allt vad det innebär.

De här gillar jag speciellt mycket:

I love my little storybook (Min kära lilla sagobok) av Anita Jeram
Library Lion av Michelle Knudsen
Library Mouse av Daniel Kirk
Spökbiblioteket av David Melling
Nabus bok av Zizou Corder
Den oändliga historien av Michael Ende
Slumpens bok av Åsa Lind
Boktjuven av Markus Zusak
Bläckhjärta av Cornelia Funke
Hemligheternas bok av Fredrik Agetoft


Har ni förslag på fler böcker som handlar om böcker eller bibliotek?
Det kan vara allt från bilderböcker till vuxenböcker och de får gärna vara på engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback